Chrom i jego zdrowotne właściwości

Dzień dobry Moi Drodzy!

Zdrowe odżywianie to przede wszystkim dostarczanie swojemu organizmowi odpowiednią ilość różnych składników spożywczych – jeśli nie w pożywieniu, to w formie suplementów diety. Jednym z takich ważnych składników jest chrom. Już kiedyś przyjmowałam go w postaci tabletek i ostatnio do niego wróciłam. Dostrzegam wiele zalet przyjmowania chromu, dlatego też chciałabym się z Wami podzielić informacjami na jego temat, a mianowicie na co wpływa pozytywnie, jak objawiają się niedobory chromu oraz w jakiej formie można go przyjmować.

Chrom – nie tylko odchudzający

Sporo osób kojarzy chrom głównie z suplementem używanym podczas odchudzania. Rzeczywiście, to składnik, który bardzo ułatwia trzymanie się diety, gdyż znacznie obniża chęć jedzenia słodyczy i usuwa wieczorne napady głodu.

chrom
Chrom wspomaga odchudzanie, gdyż eliminuje napady głodu oraz apetyt na słodycze.

Wszystko dzięki wpływaniu na przemianę materii oraz pobudzanie trzustki do produkcji insuliny oraz uczestniczenie w przemianie białek i węglowodanów. Chrom jest potrzebny w organizmie z kilku powodów. Po pierwsze, zapobiega rozwojowi cukrzycy typu II, gdyż reguluje stężenie glukozy we krwi. Ponadto odpowiada za transportowanie aminokwasów do komórek i stymuluje syntezę kwasów tłuszczowych. Zapobiega też rozwojowi miażdżycy, reguluje poziom cholesterolu, a nawet może zmniejszać uczucie zmęczenia oraz bóle głowy.

Niedobory chromu w organizmie

Na niedobór chromu w organizmie narażone są zwłaszcza osoby, które intensywnie się odchudzają, nadużywają alkoholu, a także mają problemy z nerkami i układem pokarmowym. Niedostateczna ilość chromu może objawiać się poprzez rozdrażnienie, zmęczenie, bóle głowy oraz wzrost poziomu cholesterolu i cukru we krwi.

źródła chromu
Źródłem chromu w pożywieniu są między innymi ryby, owoce morza, produkty pełnoziarniste, chude mięso i niektóre warzywa strączkowe.

Naturalnym źródłem chromu są między innymi gruboziarniste kasze, płatki, chude mięso, pełnoziarniste pieczywo, drożdże, ryby, owoce morza, a także groszek zielony, brokuły, zioła oraz kiełki pszenicy. Można je uzupełnić także poprzez przyjmowanie chromu w tabletkach.

Pozdrawiam,
D.

Pin It

Najnowsze wpisy

Danka Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *