Możesz złagodzić ból menstruacyjny!

Bolesne miesiączki to przypadłość bardzo wielu kobiet. Ból menstruacyjny może mieć rozmaity poziom nasilenia, problem zaczyna się, gdy jest tak silny, że uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie. Oczywiście wymaga to konsultacji z lekarzem, często jednak nie jest to wynik choroby, a na przykład budowy szyjki macicy. W efekcie musimy po prostu pogodzić się z bolesnymi miesiączkami. Nie musimy jednak całkowicie się im poddać, istnieją bowiem specjalne ćwiczenia, które pozwalają go złagodzić.

Skąd się bierze ból menstruacyjny?

Bóle miesiączkowe są wynikiem skurczów macicy, która w ten sposób pozbywa się krwi i tkanki miesiączkowej. Skurcze natomiast spowodowane są przez hormony odpowiadające za skurcze mięśni, czyli prostaglandyny. Skurcze zwykle zaczynają się na 1-2 dni przed nadejściem miesiączki i zwykle trwają przez kolejne 2-4 dni.

bólmenstruacyjny
Ból menstruacyjny jest wynikiem skurczów macicy, która w ten sposób pozbywa się krwi i tkanek miesiączki, czyli endometrium.

Każda kobieta, bez względu na wiek, doświadcza mniejszych lub większych bólów menstruacyjnych i jest to całkowicie normalne. Istnieją specjalne ćwiczenia rozciągające, które powodują rozkurczanie macicy i dzięki temu łagodzą ból menstruacyjny.

• ĆWICZENIE I

Stajemy ze stopami rozstawionymi trochę szerzej niż szerokość ramion. Zginamy się w talii i lewą ręką dotykamy lewej stopy, podczas gdy prawą rękę próbujemy utrzymać prosto w powietrzu. Ćwiczenie powtarzamy z prawą ręką i stopą. Aby ćwiczenie przyniosło efekt, trzeba je wykonać kilkakrotnie.

• ĆWICZENIE II

Siadamy na podłodze i łączymy ze sobą spody stóp, układając nogi na kształt diamentu. Powierzchnię obu kolan trzeba utrzymać przy podłodze. Następnie pochylamy się do przodu i robimy wydech, wracamy do pozycji podstawowej i robimy wdech. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

• ĆWICZENIE III

Siadamy na piętach na podłodze, tak aby nogi były złożone, a kolana znajdowały się przed nami. Powoli zginamy się, aż klatka piersiowa dotknie kolan, a czoło podłogi, podczas gdy ramiona będą wyciągnięte z tyłu za nami. W takiej pozycji należy pozostać kilka minut, oddychając normalnie.

ból menstruacyjny
Ćwiczenia na bóle miesiączkowe pomagają skutecznie sobie z nimi radzić.

Takie ćwiczenia są nieskomplikowane, lecz mogą pomóc uporać się z bólem podczas miesiączki. Na pewno jest to lepszy sposób niż łykanie tabletek przeciwbólowych. Oprócz ćwiczeń, pomóc może również ciepły prysznic skierowany na podbrzusze lub ciepłe okłady na przykład z termoforu. Trzeba jednak uważać, by nie doprowadzić do zbytniego rozluźnienia macicy, gdyż mogłoby to poskutkować krwotokiem.

Pin It

Najnowsze wpisy

Danka Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *