Powrót do formy po ciąży – dieta i ćwiczenia

Bycie matką to dla wielu kobiet najpiękniejsza rzecz na świecie. Mimo upływu lat nadal miło wspominają te dziewięć miesięcy, gdy pod ich sercem rozwijało się nowe życie. Niejedna mama przyznaje, że pojawienie się ich dziecka na świecie wynagrodziło w pełni wszystkie niedogodności, z jakimi musiała się borykać w czasie ciąży oraz podczas porodu. Są jednak pewne „pozostałości” po ciąży, które nie budzą pozytywnych odczuć. Sporo mam bezskutecznie walczy z kilogramami, które przybrały podczas ciąży. Czy powrót do formy po ciąży jest naprawdę możliwy dla zwykłych kobiet, których nie stać na zabiegi upiększające, trenera personalnego czy dietetyczny catering? Oczywiście, że jest to możliwe, i to niezależnie od tego, czy od porodu upłynęło kilka tygodni, miesięcy, a może lat! Odpowiednio dobrana dieta oraz ćwiczenia, w połączeniu z konsekwencją w działaniu mogą przynieść niesamowite efekty.

Powrót do formy po ciąży – pogódź się z realiami

Jeżeli jesteś świeżo upieczoną mamą, daj sobie czas na powrót do normalności. Dziecko wywraca cały nasz świat do góry nogami i absorbuje zdecydowanie większą część czasu i uwagi. Z tego powodu wiele matek spycha swoje potrzeby i pragnienia na ostatnie miejsce, z czasem niestety zupełnie z nich rezygnując. Wszystko to sprawia, że kobieta zapomina, że jeszcze nią jest. Co gorsza, wpływa to negatywnie na jej relacje z mężem. Może utrudniać pożycie intymne, zwłaszcza gdy jest ona niezadowolona ze swojego ciała po ciąży. Dlatego chociaż pojawienie się potomka bardzo wpływa na nasze życie, z pewnością nie odbiera nam prawa do bycia kobietą i czucia się atrakcyjną.powrót do formy po ciąży Nie możemy więc popadać w skrajności. Należy sobie dać czas na odpoczynek po porodzie, na zapoznanie się z potrzebami malucha i dostrojenie swojego życia do nich. Z drugiej strony trzeba stopniowo też wyodrębniać przestrzeń dla siebie i znajdować czas na zadbanie o swoje ciało i emocje. Czując się dobrze ze sobą, będziemy lepszymi matkami, a to bardzo silna motywacja. Pamiętajmy też, że powrót do formy po ciąży nie przychodzi z dnia na dzień. Trzeba go dobrze zaplanować i dopasować do swoich potrzeb i możliwości. Zatem jak wrócić do formy po ciąży? Od czego zacząć?

Odpowiednia dieta po porodzie

Będąc w ciąży, zwykle kobiety starają się odżywiać zdrowo ze względu na malucha. Oczywiście zdarza im się ulec tak zwanym „ciążowym zachciankom”, ale ogólnie bardzo uważają na to, jak się odżywiają. Po porodzie również ma to znaczenie, gdyż wpływa na jakość pokarmu dla dziecka. Moment tuż po porodzie to doskonała chwila, by rozpocząć walkę o powrót do formy. Organizm kobiety pozbywa się wtedy wszelkich rzeczy, które były potrzebne do rozwoju dziecka i dodawały jej kilogramów, na przykład wód płodowych.powrót do formy po ciążyOkres ten trwa jakieś pół roku, a po jego upływie można podjąć się odchudzania. Dlatego przez te pierwsze pół roku (i później oczywiście też) zwróćmy szczególną uwagę na sposób odżywiania. Powinna ona być bogata w białko, wapń, witaminy i żelazo. Należy spożywać dużo świeżych owoców i warzyw, natomiast unikać słodyczy, pieczywa czy ziemniaków. Dobrze, by w posiłkach był obecny nabiał i chude mięso. Jeżeli nie mamy pomysłu na lekkie i pożywne posiłki, które by były odpowiednie dla młodej mamy, może warto udać się na spotkanie z dietetykiem, który po badaniach i wnikliwym wywiadzie dopasuje nam odpowiednie, zdrowe i smaczne menu na każdy dzień. Zdrowe odżywianie tuż po porodzie pozwoli nam uniknąć odłożenia się dodatkowych kilogramów i przygotuje nasz organizm do aktywności fizycznej. Dobrze też jadać mniejsze porcje posiłków w krótszych odstępach czasu.powrót do formy po ciąży Dla młodych mam takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne, gdyż przy dziecku często wszystkie inne czynności, również jedzenie, wykonuje się w biegu. Jedzenie mniej, ale częściej bardzo wpasowuje się w ten rytm życia. Nie zapominajmy też o przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, najlepiej wody.

Odpowiednie ćwiczenia po porodzie

Mogłoby się wydawać, że opieka nad niemowlakiem to dla kobiety ciągłe pozostawanie w ruchu, wiec nie musi ona ćwiczyć. Ale gdyby tak było, każda mama po kilku miesiącach od porodu byłaby smukła i szczupła. A wcale tak nie jest.powrót do formy po ciąży Jeżeli więc powrót do formy po porodzie ma być skuteczny, młoda mama powinna z czasem do rozkładu swojego dnia wprowadzić ćwiczenia fizyczne. To zrozumiałe, że zajmując się małym dzieckiem praktycznie całą dobę może brakować sił jeszcze na ćwiczenia. Warto więc dobrać sobie taki zestaw, który nie będzie zbyt obciążający dla naszego organizmu. Mogą to być spacery z dzieckiem, jazda na rowerze, pływanie lub zajęcia taneczne typu fitness. Są to aktywności, które pozwolą nam schudnąć, a przy tym będą bardzo odprężające.powrót do formy po ciąży Znalezienie czasu dla siebie to bardzo ważne, aby nie popaść w przemęczenie i zniechęcenie. Czasami pomocne może okazać się stosowanie preparatów wspomagających walkę o smukłą sylwetkę, zawsze jednak należy wcześniej skonsultować się z lekarzem i upewnić się, że ich zażywanie nie wpłynie negatywnie na dziecko karmione piersią. Powrót do formy po ciąży nie może być ważniejszy od zdrowia.

Pin It

Najnowsze wpisy

Danka Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *