Jak działa dom mediowy?

Witam Was ponownie!

Zastanawialiście się kiedyś, skąd wokół nas bierze się tyle reklam? W telewizji, w radiu, w Internecie? Kto właściwie zajmuje się organizowaniem czasu antenowego i załatwianiem wszystkich związanych z tym formalności? Kiedyś za całe kampanie reklamowe odpowiadały agencje reklamy. Dziś podział obowiązków nieco się zmienił, a to dlatego, iż powstała nowa instytucja, mianowicie dom mediowy. Dzisiaj przybliżę Wam nieco zakres jego zadań i działań.

Dom mediowy i jego obowiązki

Dom mediowy to organizacja marketingowa, której zadaniem jest generalnie planowanie i kupowanie kampanii reklamowych w mediach masowych, a więc w radiu oraz telewizji. Celem jest znalezienie korzystnych ofert, a także negocjowanie jak najlepszych cen z dostawcami czasu i przestrzeni antenowej. Ponadto dom mediowy dostarcza reklamodawcom badań medialnych. Okazuje się, że domy mediowe mają w naszym kraju sporo pracy i większość kampanii reklamowych odbywa się właśnie za pośrednictwem domu mediowego.

Historia domów mediowych

Gdy marketing stawiał pierwsze kroki, istniały tylko agencje reklamowe. To one od początku do końca zajmowały się tworzeniem chwytliwej reklamy, planowaniem oraz kupowaniem czasu mediowego. Jednak czas pokazał, że oczekiwania i potrzeby Klientów rosną, a to z kolei pociągnęło za sobą potrzebę stworzenia osobnego działu mediowego, który przejąłby część obowiązków osób pracujących w agencjach reklamowych. Wtedy to one zaczęły zajmować się osobno kwestią ukazania się kampanii reklamowej w mass mediach. W końcu dział zamienił się w osobną organizację, mianowicie dom mediowy. Dzisiaj działa wiele domów mediowych sieciowych, jak i niesieciowych, a każdy z nich ma wielu klientów i cieszy się dobrą opinią. Informacje o jednym z takich domów mediowych znajdziecie TUTAJ.

Pozdrawiam,
D.

Najnowsze wpisy

Danka Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz