Powody, dla których warto wprowadzać promocje

Promocje i rabaty to dzisiaj chleb powszedni branży e-commerce. To właśnie one w głównej mierze sprawiają, że klienci decydują się na zakup na konkretnej stronie. Przemyślana obniżka cen to po prostu świetna reklama sklepu internetowego oraz prosty sposób na zwiększenie sprzedaży. Jak skutecznie wprowadzić promocje i zmaksymalizować jej skuteczność?

Promocja towaru – najważniejsze korzyści

Według danych statystycznych u około 80% wszystkich klientów cena odgrywa kluczową rolę podczas zakupów. Właśnie z tego powodu wyprzedaże, czy rabaty są tak ważne w akcjach promocyjnych sklepu internetowego. Oprócz zachęcenia zarówno stałych, jak i nowych klientów do sfinalizowania zakupu, obniżki mogą także pozytywnie wpływać na wizerunek Twojego sklepu. Kolejnym plusem promocji jest ich uniwersalność. Przez internet przewinęła się już chyba każda forma rabatu, czy gratisu, jednak ich powielanie wcale nie wpływa na ich działanie. Sprzedaż w formule X+1, dodawane do zamówień gadżety lub nawet przecena rosnąca adekwatnie do ilości zakupionych produktów, to sposoby, które od lat sprawdzają się w tej branży. Co więcej, wyprzedaże pozwolą Ci pozbyć się zalegającego w magazynie towaru lub podnieść sprzedaż w gorszych okresach.

Czego unikać przy przecenach?

Niestety wyprzedaże to także miecz obosieczny. E-biznes ze stałymi promocjami może stać się kojarzony z niską jakością lub nawet próbą oszustwa. Ponadto musisz pamiętać, że nie tylko Ty masz prawo przeceniać towar. Sprzedawcy, aby wyróżnić się z tłumu, często zaniżają cenę do poziomu przekraczającego zdrową, rynkową konkurencję. Działania tego typu mogą bardziej zaszkodzić biznesowi, niż pomóc. W internecie aż roi się od łowców okazji, czekających na wyjątkowe przeceny. Jednorazowa promocja może i przyciągnie nowych klientów, jednak niewielu z nich ponownie wróci do sklepu. Lojalność konsumentów musi być zyskiwana stopniowo i przez dłuższy okres. Stałe rabaty nie dość, że zaszkodzą Twojemu budżetowi, to mogą wcale nie przynieść oczekiwanych rezultatów, czyli zbudowania stałej grupy klientów.

Jak pozyskać nowych klientów?

Dobrym pomysłem na przyciągnięcie nowej klienteli jest wprowadzenie ciekawej oferty rabatowej. Jednym z lepszych sposobów jest wprowadzenie bezpłatnej wysyłki do zakupów o określonej wcześniej kwocie. Według statystyk z sondażu Pulse of the Global Online Shopper ponad 50% badanych konsumentów woli dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę od wyższego kosztu zamówienia. Ponadto w sklepach oferujących darmową wysyłkę odnotowano wzrost sprzedaży o całe 10%! Nie dość, że zachęcisz klientów do sfinalizowania zakupu, to w dodatku zwiększysz średnią cenę pojedynczej transakcji. O szczegółach pracy kuriera i wszystkich procesów związanych z nadawaniem paczek przeczytasz na stronie https://postpolska.pl/kurier/. Kolejnym sposobem na przyciągnięcie konsumenta do Twojego sklepu są tak zwane flash sales – promocje ograniczone czasowo. Świadomość kończącego się czasu wyprzedaży przyspieszy cały proces sprzedażowy. W połączeniu z ciekawą ofertą sklepu ten sposób ma predyspozycje do pozyskania nowych klientów i zatrzymania ich na dłużej.

Pin It

Najnowsze wpisy

Patrycja Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz